Nieuws

nieuws - detail

Recyclageparken Ranst en Rumst enkel nog op afspraak

IGEAN start vanaf met een proefproject waarbij het recyclageparken van Ranst en Rumst enkel nog bezoekers zal ontvangen na afspraak. We nemen deze beslissing om een kwaliteitsvolle dienstverlening te kunnen blijven aanbieden aan onze inwoners. Op die manier zetten we onze beschikbare medewerkers efficiënt in en proberen we continuïteit in tijden van corona te garanderen.


Het antwoord op een aantal praktische vragen lees je hieronder. 

Hou je identiteitskaart bij de hand
en klik hier meteen door naar de reservatietool.


Ik wil een afspraak maken, hoe doe ik dat?

Wie? Niet alleen inwoners uit Ranst en Rumst, maar ook inwoners uit de cluster zuid (o.a. Aartselaar, Boechout, Boom, Hove, Kontich, Lint en Niel) kunnen hun afspraak op het recyclagepark van Rumst reserveren. 

De toegang tot de andere parken blijft in deze fase van het proefproject nog steeds zonder afspraak! 

Waar? Inwoners die naar het park van Rumst willen, kunnen eenvoudig hun afspraak inplannen via de reservatietool op de website igean.mijnrecyclagepark.be of via de startpagina van IGEAN milieu & veiligheid. Reservaties voor het park van Ranst zijn mogelijk vanaf dinsdag 24 november. 

Heb je hulp nodig bij deze reservatie, dan kan je ook bij de collega's van klantenbeheer terecht op het telefoonnummer 03 350 08 14.

Hoe? Na registratie van jouw postcode en rijksregister nummer krijg je de keuze uit de beschikbare tijdssloten op jouw gekozen dag. Na bevestiging ervan krijg je nog een mailtje met een herhaling van jouw afspraak en de bijhorende aandachtspunten.

Wat doe je op de dag van jouw afspraak?

Wat doe ik op de afspraak zelf? Kom op het moment van jouw afspraak naar het park en breng zowel de bevestigingsmail (mag op papier of op jouw telefoon) samen met jouw eID mee. Wanneer je op het gereserveerde tijdstip jouw eID in de toegangszuil steekt, zal de slagboom openen! 

Te vroeg of te laat? Elk tijdslot geeft een marge van 15 minuten. Je reserveert namelijk een plekje tussen bijvoorbeeld 9u en 9u15. Ben je te vroeg, zal je even moeten wachten. Let wel dat je het verkeer of andere bezoekers de toegang niet verspert! Ben je te laat? Dan is het jammer genoeg niet meer mogelijk zijn om toegang te krijgen en willen we je vragen om een nieuwe afspraak te maken. 

Geen afspraak? Kan het toegangscontrolesysteem jouw eID niet koppelen aan een rijksregisternummer dat in de reservatielijst staat rond dat tijdstip, zal de slagboom niet openen. Jammer genoeg kan je dan niet op het park terecht en moet je een nieuwe afspraak maken.

Grote werken gepland en meerdere bezoekjes zijn nodig?!

Geen probleem, je kan tot maximum 3 bezoeken vooruit inplannen. Hou zeker rekening met de tijd die je nodig hebt om opnieuw jouw wagen te laden en naar het park te rijden, bij het inplannen van een 2e afspraak en neem wat marge! 

Heb je al 1 of meerdere ingeplande bezoekjes afgelegd, dan kan je weer 1e of meerdere inplannen, tot je er weer 3 vooruit gepland hebt! 

Let wel, dit aantal is gelimiteerd tot 3 bezoeken per adres (NIET per rijksregisternummer). Indien er dus meerdere personen gedomicilieerd zijn op jouw adres - en dus verschillende rijksregisternummers hebben - blijft nog steeds het maximum aantal van 3 bezoeken mogelijk!

Ik heb een afspraak gemaakt, maar mag iemand anders van mijn gezin ook gaan?

Als je een reservatie aanmaakt, is dit eigenlijk een ‘gezinsafspraak’. Dat wil zeggen dat een gezinslid dat op hetzelfde adres gedomicilieerd is, zich op dat moment mag aanmelden, weliswaar met zijn/haar eID.

Heb je geen toegang tot internet of ondervind je problemen bij het aanmaken van een reservatie op de webpagina…

… dan helpen onze collega's van klantenbeheer jou graag op weg! Je kan hen telefonisch bereiken op het nummer 03 350 08 14 (elke werkdag van 8u-12u en 13-16u45).
Ook zij hebben jouw rijksregisternummer nodig, dus hou je identiteitskaart in de buurt!

Datum van het bericht: 04-12-2020
Ga naar het huidig nieuwsoverzicht